24 October, 2008

Alternative gratuite

Astazi am mai renuntat la 2 softuri comerciale si am ales alternative gratuite. In loc de WinRAR am ales 7Zip, iar in loc de Ashampoo Burning Studio am ales CDBurnerXP Pro. Pana acum am mai ales si alte pachete gratuite/open-source, asa cum ar fi OpenOffice,VLC, FileZilla, Opera, Firefox, Notepad++, Avira Antivir, etc. Inteleg ca softul nelicentiat este o problema majora si incerc sa renunt la tot ceea ce are o alternativa gratuita care ma satisface. Mai greu insa imi este sa renunt, si nici nu stiu daca o sa o fac vreodata, la softul care nu are o alternativa care sa ma satisfaca. Momentan folosesc Photoshop, Illustrator si 3ds Max. Ceva timp in urma incercasem GIMP, Inkscape si Blender, alternative gratuite la softul enumerat mai sus, dar parca nu e chiar ceea ce imi doresc. As fi vrut mult sa existe pachetele grafice de la Adobe si Autodesk in varianta UNIX, dar nu stiu cand o sa se intimple asa minune. De asta sunt "obligat" sa stau pe windoza, la care as renunta la prima ocazie. Pe notebook mai am instalat si FreeBSD, un sistem de operare care imi place foarte mult si caruia ii lipseste doar pachetele grafice de la Adobe si Autodesk, in rest are absolut tot ce-mi trebuie mie.
O sa fac curind o lista cu soft grauit si/sau open-source care merita folosit.

No comments:

Post a Comment