31 March, 2008

Condemned: Criminal Origins

Zilele trecute am reusit sa duc pana la capat acest joc si m-am gandit ca ar fi interesant daca as scri cateva rinduri despre el. Jocul a vazut lumina zilei in aprilie, 2006. Este un joc ceva mai diferit decat ceea ce am jucat pana acum si este primul joc unde fiecare glonte era numarat si gandit daca merita sau nu sa fie impuscat! Un joc care are si parti bune si parti nu chiar bune. Un joc unde se povesteste despre o parte din viata unui agent care cauta pe tot parcursul jocului un ucigas in serie. Un joc care pana la sfirsit ramine un mister, ba chiar mai mult, un joc care ramine un mister si dupa ce este trecut in totalitate! Un joc cu multe mistere care te pune pe ganduri, care-ti pune imaginatia la grea incercare, facandu-te sa-ti imaginezi diferite chestii de unde au aparut unele lucruri si de ce ele exista! Un moment special in asa stil de jocuri cred ca-l are si faptul ca tot timpul esti imprejurat numai de intunericul noptii care este strapuns de cate un bec uitat aprins si de lanterna care este aproape tot timpul cu eroul principal. M-a bucurat faptul ca pe tot parcursul jocului am vazut mai multe locatii care se deosebeau intre ele, cum ar fi casa cu 2 etaje si metroul, ambele misunind de diferite personaje haioase! Pe tot parcursul jocului nu tin minte sa avut timp sa ma gandesc la alte chestii sau sa ma relaxez, tot timpul eram in cautarea unui lucru anumit, in rezolvarea urmatoarei enigme sau sa gasesc cat mai repede posibil iesirea dintr-un local anume. Din punctele slabe (IMHO) pe primul loc ar fi gameplay-ul monoton, dat fiind faptul ca practic toti monstrii erau cu aceeash fata si foloseau practic aceleashi arme care si asa erau destul de putine pe tot parcursul jocului. Pana la urma asa si nu am inteles de unde s-au luat si ce rol au avut pasarile negre pe care le-am colectionat practit pe tot parcursul jocului, si unde a disparut toti locuitorii planetei pamint in afara de cativa oameni ai legii si vreo 2 agenti FBI? Inca un moment destul de straniu pentru asa stil de jocuri a fost chestia cu ultimul monstru, "boss"-ul, pentru ca l-am omorit chiar foarte repede, in timp ce in alte jocuri, chiar si in "Mafia" care era cu totul alt stil de joc, a fost o problema sa-l omor, pe el, pe "boss"! Jocul cu toate ca e de groaza, m-a speriat daca nu gresesc o singura data, cand am deschis o usa de unde mi-a sarit in fata o "domnisoara" cu o arma in mina. Grafica in joc era la nivel, dar avea si niste cerinte cam prea mari pentru 2006. Cum am mai spus, locatiile se deosebeau. Imi placeau momentele cand eroul principal incerca sa-si imagineze cum a avut loc crima, intr-au in joc niste efecte destul de interesante. Pe parcursul jocului pentru a dezlega enigma, sunt niste instrumnente ceva mai speciale, cum ar fi un aparat de fotografiat performant, un mobil care trimite si primeste date destul de importante de la o colega de lucru a eroului, un detector de gaz si inca altele cateva. Daca ar fi sa-i dau jocului o nota, cred ca ar fi un 7-8 din 10 puncte posibil. Totusi e un joc care merita jucat cel putin odata. Daca va fi continuare, voi juca numaidecat, pana atunci insa mai vedem si altele, mai scriu ceva articole si pe alte teme! ;)

No comments:

Post a Comment