19 April, 2010

Incultura?!

Mă deranjează incultura poporului nostru! Mă deranjează oamenii care vorbesc foarte tare la telefonul mobil! Mă deranjează să merg în transport public şi să aflu că Borea trebuie să meargă mînă să-şi facă "zagran pasport", iar după asta o să meargă la "nănăşăl" să rămînă pe noapte la acesta. Nu mă interesează că Feghea a cumpărat un "most" pentru Jigului-ul de 24 de ani, şi merge chiar acum la Jora să "ude" cumpărătura. Nu am nici un grăunte de interes să ştiu că o domnişoară îl iubeşte tare pe Vanea, doar că acesta deja o iubeşte pe Maricica. Nu vreau să văd feţe de oameni beţi de la care miroase a "seleodcă" şi "pivă".  Nu vreau să ascult manele, pentru că am greaţă de la ele. Nu vreau să văd şoferi bădărani care nu ştiu nici măcar a vorbi frumos cu pasagerii. Nu vreau ca şoferii să fumeze în timp ce ne deplasăm, chiar dacă fereastra rutierei este întredeschisă. Nu cred că e corect ca şoferul să discute la telefonul mobil în timp ce în rutieră sunt 10-20 de oameni, pentru că nu mă simt în siguranţă! Mă deranjează cînd şoferii, unii din care au doar 9 clase terminate, se cred persoane extrem de importante! Vreau transport public curat, nu plin de gume de mestecat lipite pe scaune, fără semnături de genul "Жора + Надя = Любовь"! De ce alţii pot, iar noi nu? Ce e cu noi? Ce au ceilalţi, iar noi nu? De ce ne place să ne evidenţiem prin fapte mai puţin frumoase şi interesante? 

4 comments:

  1. Te-as contrazice in multe situatii pe care le-ai descris...asta inseamna a trai in societate:sa auzi cum oamenii au problemele lor,moduri diferite de a gindi,de a se comporta,(chiar daca in contrast cu cei mai iluminati mental...masa majoritara a populatiei (tragic:(!!!)e retardata)

    ReplyDelete
  2. Chiar aştept să mă contrazici, dar nu înainte de a-mi răspunde la careva întrebări!
    De ce eu pot să mă abţin de a vorbi tare la telefon? De ce eu pot arunca 99% din gunoi doar la urnă? De ce eu pot merge în transport public fără să las urmele prezenţei mele? :)

    ReplyDelete
  3. Ti-ai si raspuns la intrebare...de ce tu esti -tu,si nu esti-eu...pentru-ca suntem diferiti...E "om" cel care succesiv: plinge, ride, e cinic, e duios, e sceptic, e rautacios, e credul, e prost, e destept...Te-ai gindit ca ceea ce vezi si auzi (3min.),la cel care sta pe scaunul de linga tine...nu e tot adevarul existentei lui...

    ReplyDelete
  4. In realitate totul tine de niste norme, care pentru toti sint diferite.
    Insa da , sint de acord , elementarul sentimenent de cultura lipseste , bineinteles ca nu la toti. Pina la urma , toti suntem diferiti. Trebuie sa respectam si sa ne respecte.

    ReplyDelete